reklama

Ako som skončila s pečiatkovaním i New Yorkerom

Po štúdiu, materskej dovolenke, zrušení živnosti, ktorá ma momentálne uživiť nedokázala a po skúsenostiach s niekoľkými „tiežzamestnávateľmi” som vo svojej kariére zakotvila ako evidovaná uchádzačka o zamestnanie na ÚPSVaR. A tak som sa pridala k nemalému množstvu evidovaných nezamestnaných, ktorí každomesačne naháňajú potenciálnych zamestnávateľov. Keď už kvôli ničomu inému, aspoň kvôli tej jednej pečiatke…

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Týždeň predtým ako som si vyzdvihla rozhodnutie z ÚPSVaR o zaradení do evidencie uchádzačov o zamestnanie, absolvovala som pohovor v medzinárodnej odevnej firme.
New Yorker, ktorej sieť obchodov sa už rozprestrela aj po celom Slovensku.

Prekvapil ma fakt, že som vôbec do druhého kola pohovorov postúpila a preto ma nakoniec neprekvapil fakt, že som tento konkurz nevyhrala. Veď predsa na vedúcu predajne potrebujem okrem plynulej nemčiny aj nejaké tie predchádzajúce pracovné skúsenosti.

Keď mi teta z Úradu práce dala tlačivo „Potvrdenie o hľadaní zamestnania", s ktorým sa mám nabudúce zhruba o tri týždne preukázať, pocítila som akúsi apatiu.
Predstavila som si ten typ uchádzačov o zamestnanie, ktorí strčia potvrdenie pod nos vedúcej v najbližšej krčme, samoobsluhe a neviem kde všade ešte, aby tento byrokratický detail mali čo najskôr z krku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďakujem, neprosím.


Našťastie som bola v tom New Yorkery. Jasné, nabudúce, keď budem mať cestu do mesta, skočím tam. Ja nebudem vodiť úrady za nos. Ja si prácu naozaj hľadám!

Pri pokladni pracovala tá istá slečna, ktorá mala službu aj v deň, keď som bola na pohovore.
Tlačivo som si vypísala vopred - meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, číslo OP. Úhľadným písmom som doplnila aj pozíciu, o ktorú som sa uchádzala - vedúca predajne. Chýba už len tá pečiatka. Sebavedome som pristúpila k pokladni a vysvetlila jej situáciu.

Slečna však nemala v kompetencii potvrdiť mi fakt, že som sa o zamestnanie uchádzala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odkázala ma na vedúcu.
Ahá, to je tá dáma s čiernymi vlasmi a strohou ofinkou. Aj tú som si v inkriminovaný deň všimla.
Pečiatku? Ja vám nemôžem dať pečiatku!

Naozaj ma šokovala.

Absolvovala som tu pohovor, čo jej v tom bráni?
Bez toho, aby ma vôbec ďalej vypočula, mrmlala čosi o tom, že konkurz ešte nie je uzavretý, že ešte hľadajú predavačky a že mi pečiatku dať nemôže.

Posledný pokus.....ale ja som predsa bola na pohovore za vedúcu.....zatíchol v mojej rezignácii, keď som sa mimoriadne ústretovej vedúcej otáčala chrbtom.
Tak teda dobre.


Hlavou mi zneli slová jej nadriadenej o tom, ako je predajňa orientovaná na zákazníka. 
Samozrejme, náš zákazník, náš pán.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Povedala som si, že tým pánom už nikdy viac nebudem, hoc by ich sieť obchodov bola tou poslednou
na svete.


Tlačivo pre úrad práce mám znehodnotené.
Ešteže som sa na internete dočítala, že preukázať aktívne hľadanie zamestnania možno aj kópiou žiadosti o prijatie do pracovného pomeru, doloženou preukázaním jej odoslania elektronickou poštou.

To bude tá správna voľba pre mňa. Behať za pečiatkami sa mi definitívne odnechcelo.

Veronika Víghová

Veronika Víghová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mamička troch detí. Skladám si mozaiku svojho života z pestrých sklíčok farieb, tvarov, vôní, chutí a v neposlednom rade citov... milujem rozmanitosť života a rada sa učím stále niečo nové. A aby som nebola sebecká, to, čo sa naučím, snažím sa posúvať ďalej svojim deťom - vrátane žiakov, ktorých učím na prvom stupni ZŠ :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu